רז ביובית

כל מה שחשוב לדעת על שאיבת בורות שומן

שאיבת בורות שומן זה שירות נדרש מאוד בתעשיות השונות, שמסופק על ידי חברות ביובית הפועלות באישור לשם כך. בשורות הקרובות תקבלו את כל המידע בנושא: תבינו מהו בור שומן, בשביל מה צריך אותו, מי מחויב להתקין אחד כזה, איך שואבים אותו ולפי מה נקבעים המחירים בתחום זה.

מה זה בדיוק בור שומן?

בור שומן הוא מתקן מיוחד (מעין מיכל סגור שיכול להיות טמון באדמה, או מוצב במקום אחר) שקולט לתוכו מי ביוב שמכילים אחוז גבוה של שומן בתוכם. הוא בנוי בצורה כזו כך שהוא מאפשר לשומן לצוף במהירות יחסית, בעוד המים ממשיכים לזרום במורד צנרת הביוב. באופן זה הוא אוגר בתוכו את רוב הפסולת השומנית במי הביוב ומונע ממנה מלהמשיך למערכת הביוב הרגילה.

בשביל מה צריך מתקן מפריד שומנים?

מי ביוב שעשירים בשומנים הם מאוד בעייתיים. מדוע? בשל ההפרדה של השומן מהמים, פסולת ביוב מהסוג הזה נוטה לסתום את צינורות הביוב בצורה מאוד מורכבת, כך שבכל מקום שישנה פסולת שכזאת, ללא מתקן מפריד שומנים הצינורות נוטים להיסתם לעיתים קרובות. אלמנט זה למעשה מפריד את השומנים מהמים ובכך מונע מלכתחילה מהסתימות הללו מלהתרחש. אז אם צינורות הביוב שלכם נוטים להיסתם בשל משקעי שומן, אנחנו ממליצים לכם לבדוק את האפשרות הזאת ולהתקין אותו.

מי מחויב בהתקנת בור שומן?

מעבר לזאת, חשוב לדעת שישנם כאלה שפשוט מחויבים להתקין מתקן מפריד שומנים וזאת על פי החוק. מי מחויב בהתקנת בור שומן? למשל מסעדות, בתי מטבחיים, מוסכים ועוד, כאשר המשותף להם הוא ייצור פסולת ביוב גדולה מלאה בשמנים ושומנים, שמאיימת לסתום לא רק את הצינורות הפרטיים שלהם אלא גם להכביד על הצנרת הראשית של האזור ועל תהליכי הטיפול במי השפכים.

איך מתבצעת שאיבת בורות שומן?

תהליך שאיבת בורות שומן כולל את השלבים הבאים:

  • פנייה אל חברה שמספקת שירותי הביובית – בעת השיחה מציינים את גודל המתקן, מתי הוא רוקן לאחרונה וכל מה שחשוב לדעת לגבי הנגישות שלו.
  • בחירת ביובית מתאימה לעבודה – הביובית יכולה להיות גדולה יותר או פחות, נמוכה (למקומות נמוכים שאינם נגישים) או רגילה ובחוזק שאיבה בהתאם לאורך הצינור שנדרש עד להגעה לבור.
  • פעולת שאיבה בלחץ מים גבוה– שאיבה של מפרידי שומנים עם ביובית מתבצעת באמצעות שאיבה בלחץ מים גבוה, הזרמת השומן בתוך הצינור ואחסונו בתוך המיכל שמותקן על גבי הביובית.
  • ניקוי הבור – לאחר השאיבה מוזרם סילון מים חזק לתוך הבור על מנת לנקות אותו ממשקעי לכלוך ושומן והחזרתו לתפקוד מלא.

בשלב הסופי, על קבלן הביובית לפנות את נוזלי השאיבה למקום שמאושר לכך ולחתום על המסמכים הרלבנטיים שיישארו אצל המזמין, כולל חישובי נפח השאיבה.

כמה עולה שאיבת בורות שומן?

לאחר שהבנתם איך שואבים בור שומן ועל ידי מי הדבר צריך להתבצע, מגיע נושא המחירים. ישנם מספר גורמים שקובעים את העלויות:

  • גודל הביובית – ככל שמדובר בבור שומן גדול ועמוס יותר, כך יש צורך בביובית גדולה ויקרה יותר.
  • ביובית מיוחדת – למשל, ביובית נמוכה, תהיה יקרה יותר מביובית רגילה.
  • מורכבות העבודה – כאשר מדובר בעבודה שאמורה להתבצע עם תנאי נגישות בעייתיים, או שיש צורך לבצע גם פעולות נוספות כמו טיפול בסתימה, מחיר העבודה יתייקר.

לסיכום

כאשר אתם פונים אל חברה בתחום רצוי לבדוק חוות דעת, ביקורות והמלצות של לקוחות שניסו את השירות כדי להיות בטוחים שמדובר בחברה אמינה. אם אכן מדובר בחברה רצינית אתם תגלו טווח מחירים נוח והוגן, כמו גם זמינות עבודה גבוהה ושירותים בפריסה ארצית רחבה.

5/5 - (15 votes)
מה היה לנו עד עכשיו?
Call Now Button050-6833701 דילוג לתוכן