רז ביובית

צילום צנרת ביוב בעזרת סיב אופטי

צילום צנרת ביוב בעזרת מצלמת ביוב היא הדרך הטובה והבטוחה ביותר לאתר סתימות וליקויים ללא הרס. מצלמת הביוב מורכבת מסיב אופטי גמיש המסוגל לצלם בזווית של 360 מעלות, מצלמה זעירה המורכבת בקצהו ומוניטור אשר מציג את הצילומים בזמן אמת. את הסיב האופטי מחדירים לתוך צנרת הביוב, ובכך מתאפשר לנו לצלם את כל צנרת הביוב ולאתר סתימות ומפגעים. גודלה של המערכת וגמישות הסיב האופטי מאפשרים לנו לעבור בהסתעפויות הצנרת ולהגיע לאזורים קשים ומרוחקים.

למה צריך לבצע צילום צנרת ביוב?

צילום צנרת ביוב מתבצע כאשר נרצה למפות את מערכת הצנרת ולאתר סתימות ותקלות, ומונע את הצורך בהרס הצנרת. מספר תקלות נפוצות בצנרות ובקווי ביוב אשר דורשות צילום צנרת:

סתימות ביוב

סתימות ביוב קיימות בכל בית ובכל עסק. מדובר במקרה שכיח שקורה אחת לתקופה, בה אנו מגלים שמערכת הביוב סתומה בחלקה עקב גורמים השונים. סתימות קשות מתרחשות לרוב בעקבות גורמים רבים, ביניהם: שורשים בביוב, הצטברות פסולת, שומנים, גופים זרים ועוד.

איתור נזילות

במרבית המקרים צנרת הביוב מוטמעת מתחת לרצפה או בתוך הקיר, ולכן הדרך הטובה ביותר היא לאתר את הנזילה היא בעזרת צילום קו הביוב. בעזרת הצילום נימנע משבירת מרצפות או קירות ונוכל לבצע את הבדיקה בעזרת החדרת מצלמת ביוב לאורך הצנרת

סדקים ונזקים בצנרת

ישנם מקרים בהם נוצרים סדקים ושברים בצנרת הביוב כגון במקרים של צנרת ישנה ובעלת בלאי מואץ. על מנת לאתר את מוקדי הנזק בצינורות המוטמעים ברצפה או בקיר נצטרך להשתמש במערכת לצילום צנרת ביוב. במקרים בהם גילינו שמדובר בנזק בצנרת כגון חור בצנרת כזה שיוצאים ממנו כמויות מים, ניאלץ להזמין חברה מקצועית לתיקון צנרת ביוב ללא הרס מחיר הוגן. כך נוכל לעצור את זרימת מי הביוב מהצנרת

שיפועים לא תקינים

התקנה לא נכונה של קווי הביוב או תזוזה שלהם עלולים לגרום לשיפוע לא תקין אשר עלול לגרום לזרימה לא תקינה של מי הביוב. בעזרת הצילום בביוב נדע אם אפשר לסדר את הצנרת או שאולי מדובר במקרה בלתי הפיך בו יש להרוס הכל ולהניח את תשתית הביוב ואת שוחות הביוב מחדש.

צילום ביוב עם מצלמת ביוב
צילום ביוב עם מצלמת ביוב

יתרונות צילום קווי ביוב עם סיב אופטי

היתרון הגדול ביותר בצילום צנרת ביוב הוא איתור ותיקון סתימות ללא הרס הצנרת. אם בעבר על מנת לאתר את מקור הבעיה היה צורך בהרס ופירוק הצנרת על מנת לבדוק ולאתר את מקור התקלה, כיום תהליך האיתור קצר ואינו דורש את הרס הצנרת – מחדירים את מצלמת הביוב לצנרת ומאתרים את מקור הבעיה בקלות ובמהירות.

פתיחת הסתימה לאחר האיתור

לאחר שמצאנו את מקור הסתימה בביוב ומה הגורם לו, נבצע פתיחת סתימה בביוב. ישנם כלים שונים לפתיחת הסתימה והכל תלוי מה הגורם לסתימה. במקרים קלים נבצע את הפתיחה בעזרת ספירלה חשמלית לפתיחת סתימות, מדובר בעצם בחוט ברזל קשיח שבראשו ישנה צורה לשל ספירלה, החוט יהיה מורכב על מקדחה ויוחדר לתוך הביוב ובעזרת הסיבובים של הספירלה הסתימה תשתחרר, כגון במקרים של שורשים בביוב.

במקרים קשים יותר כגון בטון בביוב ניאלץ לבצע פתיחת סתימה בלחץ מים חזק בעזרת ביובית. הביובית תוכל לפרק את שאריות הבטון לחתיכות מזעריות וכך זרם המים יהיה תקין והסתימה תשתחרר. לסיום נבצע שטיפה לקו הביוב על מנת לוודא שאין עוד גורמים שעשויים לגרום לסתימה. כך נחזיר את מערכת צנרת הביוב לתקינות מלאה.

צילום קו ביוב
צילום קו ביוב

למה לבחור בנו לצילום קווי ביוב?

צילום קווי ביוב ופענוח תוצאות הבדיקה במקצועיות דורשות שימוש בציוד מתקדם לצד מיומנות וניסיון בתחום. הצוות שלנו בעל ניסיון של שנים בצילום צנרות וקווי ביוב, ויוכל לאתר עבורכם את התקלה בצנרת במחיר המשתלם ביותר ולהציע לכם את הפתרון המתאים עבורכם בהתאם לתקלה.

זקוקים לצילום צנרת ניקוז – הזמינו את רז ביובית

כשצריכים לצלם את קווי הניקוז הנמצאים במערכת הביוב כדאי לפנות למומחים בתחום הביוב. רז ביובית הינה חברת הביוב הגדולה בישראל ופעילה למעלה מ-15 שנים עם צוות אינסטלטורים מקצועי ובעל הסמכה. לרשותינו מגוון כלים מתקדמים לצילום מערכת ביוב, על מנת למנוע נזקים שונים לצנרת במקרה של סתימות ביוב ועוד. פנו אלינו היום לשיחת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות.

5/5 - (6 votes)
מה היה לנו עד עכשיו?
Call Now Button050-6833701 דילוג לתוכן