רז ביובית

הגורמים הנפוצים לסתימות קשות

ישנם גורמים רבים העלולים לגרום לסתימות קשות וקלות בצנרת הביוב, החל מהתיישנות הצנרת, חפצים שונים שהושלכו לכיור ולאסלה והצטברו בצנרת ועד למקרים קשים יותר כמו חדירת אבנים ושורשים לקווי הביוב המונעים זרימה תקינה של הביוב.

מהותה של סתימה בביוב

סתימה בביוב נגרמת כאשר נוצרת חסימה, מכל סיבה שהיא, במערכת הביוב. חסימה זו, מקשה על המים, שאמורים לעבור במערכת הביוב, לעבור באופן תקין ולכך יש השלכות רבות, עליהן נרחיב בהמשך, ולכן חשוב לטפל בכך בהקדם האפשרי ובאופן המקצועי ביותר.

סיבות אפשריות לסתימות קשות

להיווצרות של סתימה קשה בביוב יכולות להיות סיבות רבות, כאשר מרביתן קשורות לאופן התנהלותנו עם מערכת הביוב. אחת הסיבות הנפוצות לסתימות ביוב היא השלכת פסולת אל מערכת הביוב. לדוגמה, כאשר פסולת המזון מושלכת עם כלי האוכל אל הכיור, היא מגיעה גם אל מערכת הביוב ועלולה ליצור בה סתימה.

סיבה נפוצה נוספת היא התבלות של חלקי המערכת. לדוגמה, צינורות מתיישנים ומתחילים לצבור חלודה ולעתים אף נוצרים בהם חורים, מהם נכנס לכלוך נוסף שעלול ליצור סתימה בצנרת.

סתימות ביוב קשות
סתימות ביוב קשות

מהם הגורמים הנפוצים ביותר לסתימות קשות וקלות?

מבין כל המקרים לסתימות בביוב ישנם מספר מקרים נפוצים יותר שיש לשים לב אליהם ולמנוע אותם ככל הניתן:

  • חדירת שורשים – במקרים של סדקים בצנרת או תזוזתה ישנם מקרים בהם שורשי צמחים אשר חודרים לצנרת. הצטברות של שורשים בביוב גורמת לפגיעה בזרימת הביוב ויוצרת סתימה.
  • הצטברות פסולת – כאשר משליכים פסולת לא מתפרקת לאסלה, לכיור או למקלחת, הפסולת מצטברת במערכת הביוב וגורמת לסתימות ואף לנזקים חמורים לסביבה. פסולת לא מתפרקת כמו מגבונים, שערות ושומני מטבח יש להשליך לפח ולהימנע כל הניתן מהשלכה לאסלה או לניקוז הכיור או המקלחת.
  • התיישנות הצנרת – ככל שמערכת הביוב ישנה יותר, כך נוצר בלאי טבעי אשר עלול לגרום להיווצרות שברים וסדקים בצנרת.
  • הצטברות שומנים – הצטברות של חומרים שומניים יכולה לגרום לחסימה של הצנרת.

מה עושים כשיש סתימה?

כאשר יש סתימה בביוב יש לפעול במהירות על מנת לשחרר אותה ולמנוע נזק למערכת הביוב. לעתים ניתן לשחרר את הסתימה על ידי שימוש בפומפה או בעזרת חומרים כימיים לשימוש ביתי הממיסים את הפסולת המצטברת בצנרת ומשחררים את הסתימה.

החיסרון בטיפול עצמאי בסתימות ביוב הוא שלעתים קרובות החומרים הביתיים אינם יעילים לטווח הארוך והסתימות עלולות להיווצר שוב. כמו כן, במקרים של פתיחת סתימות קשות יותר יש להזמין בעל מקצוע שיאתר ויפתח את הסתימה בצורה הטובה ביותר כך שהסתימה לא תחזור בעתיד.

ההשלכות לסתימות קשות

כאמור, לסתימה בביוב יש השלכות רבות. ראשית, כאשר המים אינם יורדים כראוי במערכת הביוב, מדובר במטרד, שהולך ומחמיר ככל שהבעיה לא מטופלת ולעתים אף עלולה להיגרם הצפה. כמו כן, כאשר הסתימה נמצאת במעמקי מערכת הביוב, ובעיקר כאשר היא משולבת עם בלאי של הצנרת, היא עלולה לגרום לרטיבות בקירות.

חשוב לציין, שחומרת ההשלכות משפיעה על הנושא של פתיחת סתימות ביוב מחירים מפני שנגרם נזק משני.

שחרור סתימות קשות
שחרור סתימות קשות

אפשרויות טיפול בסתימות ביוב

כידוע, ישנו קשר ישיר בין פתיחת סתימות ביוב מחירים והשקעה של זמן. ככל שהסתימה מוזנחת ליותר זמן, כך היא נעשית חמורה יותר וגם קשה יותר לטיפול ולכן גם לא ניתן לטפל בסתימות אלו באופן עצמאי ונדרשת עזרה של איש מקצוע – אינסטלטור. אבל לפני כן נעסוק בדרכים לפתוח סתימה באופן עצמאי.

טיפול בסתימה באופן עצמאי

כאשר ישנה סתימה במערכת הביוב, לעתים ניתן לטפל בה לבד. הדרך לעשות זאת היא בעזרת הפומפה, אותה יש להצמיד היטב ולפמפם מספר פעמים עד לפתיחת הסתימה וההתנקזות של המים. במידה ומתחיל לצוף לכלוך במים, זהו סימן טוב! זהו סימן לכך, שהלכלוך שסתם את המעבר, יוצא החוצה ופותח את המקום בחזרה. כדי שלא תיווצר סתימה חדשה מאותו הלכלוך, רצוי לנקות את המים המלוכלכים לאחר פתיחת הסתימה.

ביובית לבעיות ביוב

במידה ובחרתם לטפל בבעיה בעזרת איש מקצוע, רצוי לא לנסות ולטפל לבד וזאת, משום שבמידה ואינכם יודעים כיצד לעשות זאת בעצמכם ואינכם מנוסים בכך, הבעיה עלולה להחמיר במקום להיפתר ואז תיאלצו להתמודד עם פתיחת סתימות בביוב מחירים גבוהים יותר.

חשוב להבין, שאנשי מקצוע מנוסים הם בעלי ידע, ניסיון וציוד מתאים לפתרון בעיות, ולכן מומלץ לפנות לאינסטלטור ולעתים מקור הבעיה לא נמצא בבית, אלא בחוץ ואז נדרשת ביובית או כל מקום אחר, בהתאם לצורך והמיקום.

למה לבחור בנו לפתוח סתימות?

במקרים של סתימה ביוב יש לפעול מהר. הצוות שלנו יגיב לכל קריאה בזריזות ויגיע אליכם במהירות על מנת לאתר ולפתוח את הסתימה. כמו שסתימות נגרמות מגורמים רבים, כך אנו מצוידים במגוון כלים מתקדמים על מנת לטפל בכל מקרה לגופו בעזרת הציוד המתאים לו ובמחירים הנוחים ביותר. לאחר פתיחת הסתימה הצוות יבצע ניקוי קו הצנרת שיחזיק לאורך זמן רב.

יש לכם סתימה? זקוקים לסיוע? פנו אל חברת ביובית "רז ביובית" עוד היום לשיחת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות.

5/5 - (6 votes)
מה היה לנו עד עכשיו?
Call Now Button050-6833701 דילוג לתוכן