רז ביובית

מושגים באינסטלציה וביוב

עולם האינסטלציה והביוב הינו מורכב ולעיתים מסובך מאוד. ישנם אינספור מושגים שאינסטלטורים משתמשים בהם ביום יום על מנת ליצור שפה משותפת שתקל על ההבנה בתהליכי העבודה. 

משאבת מים

הגדרה כללית למערכת שיונקת ודוחפת מים.

משאבה טבולה

למשאבות שנמצאות בתוך בור שפכים ושואבות מאותו הבור אל הניקוז המיועד אליהם, שבדרך כלל נמצא בתחום העירוני. קיימות משאבות טבולות בגדלים שונים.

משאבות ביוב

נמצאות בתוך בור ביוב או בורות ביוב שאין להם גרביטציה או שיפועים ומעלות את השפכים אל בורות הביוב שנמצאות גבוה יותר ומשם לביוב העירוני.

ביובית

משאית גדולה או קטנה שמורכב עליה מערכת עם מיכל מים גדול המסוגל לשאוב או לפתוח סתימות בעזרת לחץ מים חזק.

משאבות טבולות למים אפורים

עבור מים מהכיורים וממכונת הכביסה, ללא כיור מטבח ואסלה. עניין זה טופס תאוצה לניצול מקסימאלי של מים להשקיית הגינה, למרות שעד היום מים אפורים לא מוגדרים כמשהו תיקני ומותר מהסיבה שהמים יכולים להוביל למחלות ואין סטריליות של 100% והבטחה שהמים לא יכולים לגרום לזיהום.

בור ניקוז

נמצא לרוב בחניונים ובמקומות נמוכים לקליטת מי גשם או הצפות. משאבה טבולה מפנה את המים מהבור אל בור הניקוז החיצוני.

משאבות להגברת לחץ מים

כשיש לחץ מים נמוך במיוחד או לחץ מים נמוך במקלחת, משאבת להגברת לחץ מים פותרת בעיות לחץ מים בבית הפרטי. לחץ מים בבניינים משותפים. כשלחץ המים יורד המשאבה להגברת לחץ מזהה על ידי רגש ומשלימה את הלחץ החסר ופותרת את בעיות לחץ מים.

לחץ מים גבוה בבית

בעיה שיכולה להיגרם בעיקר בגלל משאבות לחץ או גרביטציה בבניינים גבוהים מאוד שמגיעים מהמאגר העליון וחשוב להתייחס לזה ברצינות בכדי למנוע נזקים, במיוחד בבניינים ישנים כשהצנרת ישנה.

לחץ מים חמים נמוך

מצריך לבדוק האם הלחץ נמוך גם במים החמים וגם במים הקרים ולהשוות ולנסות לזהות את הסיבה.  לפעמים צנרת הדוד סתום באבנית או שזה יכול לקרוא מעוד סיבות כמו : צנרת מים חלודה שמצרה את החלק הפנימי של הצינור. ניקוי צנרת חלודה ופתיחת סתימות מכול מיני סיבות יכול בהחלט לשפר את הלחץ המים.

משאבת להגברת לחץ

יכולה להשתלב בבניינים ויכולה להשתלב לדירות באופן פרטי. זה משפר את הגברת לחץ מים בדירה ואת איכות החיים.

מאגרי מים

על פי תקנות משרד הבריאות מאגרי מים בישראל חייבים לעבור ניקוי וחיטוי מערכות אספקת מים, שזה כולל ניקוי וחיטוי מאגרי שתייה. כמות מאגרי המים תלויה בגודל המבנה –  לפעמים קיים מאגר אחד ולפעמים יותר.  מאגרי מים חייבים להיות סגורים ונעולים מכניסת מזיקים בכדי לשמור על איכות המים.  ניקוי וחיטוי מאגר מים מתבצע על ידי עובד אשר הוכשר לכך והוסמך על ידי משרד הבריאות.  לאותו עובד שחייב להיות נוכח בזמן ניקוי וחיטוי מאגרי מים יש את הסמכות לבצע את העבודה, גם של ניקוי וחיטוי מאגרי מים, ניקוי וחיטוי צנרת מים, ניקוי וחיטוי של מיכלי פלסטיק שנועדו לשתייה. את ניקוי וחיטוי צנרת חייבים לבצע באופן אחראי.

תחזוקה חדר משאבות

בבניין או תחזוקת חדרי משאבות בבניין אם קיים יותר מחדר אחד בדרך כלל יש חדר משאבות אחד במבנה קטן, חדרי משאבות במבנה גדול. תחזוקת חדרי משאבות כוללת את המרכיבים בחדש זה: מאגר, מצופים, לוח פיקוד, משאבות, צנרת וברזים וכו'. בדרך כלל, שיש הסכם בין הועד על תחזוקת חדר משאבות מסכמים שחדר משאבות בבניין מבוטח על כול חלקיו.

מערכת סולארית מרכזית

היא מערכת משותפת. יש בה משאבת סחרור שזורמת בין הדודים לקולטים. זאת אומרת, זורמת בין הדירות לגג.

משאבת סחרור מים

משאבה קטנה אשר תפקידה בימים חמים להיכנס אוטומטית לעבודה ולסחרר את המים החמים בין הדירות לקולטים, אפשר לקרוא לה משאבת סחרור לדודי שמש. למרות שהדודים נמצאים בדרך כלל או בלובי הקומתי או בחדר השירות של אותה דירה, כך בנויה מערכת סולארית למים חמים.

מערכת סולארית ביתית לא משותפת

כלומר, יחידתית. קיים דוד שמש. קולט שמש ולמערכת זאת בדרך כלל אין משאבת סחרור מים.

5/5 - (15 votes)
מה היה לנו עד עכשיו?
Call Now Button050-6833701 דילוג לתוכן