רז ביובית

החלפת צנרת ביוב – מתי להחליף ואיך זה מתבצע?

החלפת צנרת ביוב מהווה את אחת מההתמחויות המתקדמות ביותר בתחום עבודות הביוב. המשימה צריכה להתבצע במקצועיות רבה, תוך עמידה בכל התקנים המחמירים שנקבעו בחוק, על מנת שצנרת הביוב החדשה אכן תעמוד במשימתה לאורך שנים רבות ללא תקלות. בשורות הקרובות תבינו מתי עליכם להחליף את צנרת הביוב שלכם, כיצד הדבר מתבצע בדיוק ועל ידי מי?

החלפת קו ביוב – מתי זה מתבקש?

קווי הביוב שלנו נמצאים עמוק באדמה, לעיתים מתחת למדרכות, אבנים משולבות וחצרות מטופחות, כך שההחלטה להחליף אותם אינה מתבצעת כלאחר יד.

מתי צריך להחליף קו ביוב? כאשר הקו כבר אינו יכול לעמוד במשימה שלו להוביל את מי הביוב אל צנרת הביוב הראשית של הרשויות. מצב שכזה עשוי לנבוע עקב מספר מקרים נפוצים:

  • חדירת שורשים לביוב – שורשים שחודרים לצינורות הביוב ומתפתחים בתוכם יכולים להוציא אותם מכלל פעולה בגלל סתימות מורכבות מאוד. לעיתים ניתן לפתוח את הסתימה על ידי ביובית, אך כאשר הסתימה חמורה מדי, יש צורך להחליף את הקו כולו או בחלקו.
  • נזק פיזי – החלפת צנרת ביוב יכולה להפוך להכרח כאשר נגרם לה נזק פיזי מסיבה כלשהי. למשל, בשל טרקטור שחפר באזור במסגרת עבודות ושבר את הצינורות בטעות.
  • הרחבת צורך – במידה וקווי הביוב הנוכחיים של המבנה אינם מיועדים מראש לעמוד בעומס החדש שיופעל עליהם, כמו במקרה של פרוייקטי התחדשות עירונית, גם אז פעולת ההחלפה הכרחית.

ישנם גם מקרים נוספים שמחייבים התקנת צנרת ביוב חדשה, למשל כשהצינורות כבר ישנים כל כך וצברו ליקויים רבים, שבאים לידי ביטוי בסתימות ביוב והצפות חוזרות ונשנות.

איך מחליפים את צנרת הביוב?

אנשים רבים לא באמת יודעים איך מחליפים את צנרת הביוב ופונים אל האינסטלטור הרגיל והקבוע שהם מכירים. זוהי טעות גדולה, שכן מדובר במשימה מורכבת מאוד ששמורה בדרך כלל לקבלן ביוב.

איש מקצוע זה יפעל במספר שלבים: בשלב הראשון הוא יבצע צילום של צנרת הביוב, שמטרתו לוודא שאכן יש צורך בהחלפתה ואם אפשר לבצע תיקונים שונים מתוך הצינורות בשביל למנוע את הצורך הזה.

במידה ומתגלה שאין ברירה ולא ניתן לתקן, עוברים לשלב הבא שהוא ביצוע חפירות לאורך תוואי הצינורות לשם הוצאתם מן הקרקע.

מסיבה זו החלפת קווי ביוב עשויה להשבית את המבנה משירותי הביוב שלו, אך אם מדובר בפעולה שלוקחת זמן, ניתן לחבר את המבנה בינתיים לצינורות זמניים שיובילו את הביוב שנוצר לשוחות ביוב שממוקמת אחרי המקטעים שהוצאו.

בזמן הזה הקבלן מתקין את הצינורות החדשים בשיפועים המתאימים ביותר שיעזרו להוביל את הביוב בצורה חלקה אל הצנרת הראשית ללא בעיות. על מנת לשמור על השיפועים, פעמים רבות מעגנים חלק מהצינורות לקרקע או למבנים סמוכים.

מה עוד חשוב לדעת על החלפת צנרת ביוב?

ישנם עוד מספר דברים שקבלן הביוב צריך לקחת בחשבון בביצוע המשימה:

  • קוטר הצינורות – הדבר נקבע על פי מידת השימוש המקסימאלית הצפויה עבור קווי הביוב.
  • סוג צינורות – מקובל להשתמש בצינורות PVCעם שכבות פנימיות שמונעות היווצרות משקעים שיכולים לגרום לסתימות. במידה והצינורות חפורים עמוק מאוד באדמה ומופעל עליהם לחץ, ניתן לשקול שימוש בצינורות ברזל שמצופים בשכבה מגנה נגד קורוזיה.
  • שוחות ביוב – במקרים מסוימים ניתן להשתמש בשוחות הביוב הקיימות, אך בהתאם לצורך ניתן לתכנן ולהתקין שוחות ביוב חדשות ויעילות יותר.

כמה עולה החלפת צנרת ביוב?

אתם בוודאי רוצים גם לדעת כמה זה עולה? ובכן, העלויות תלויות במורכבות העבודה, סוג החפירות שיש לבצע עד להגעה לצינורות (קרקע חולית לעומת סלעית), קוטר הצינורות, אורך המקטע המוחלף והאם העבודה כוללת גם החלפה והתקנה של שוחות ביוב.

קבלן ביוב מקצועי ואמין יציע לכם מחירים נוחים והוגנים עבור כל היקף עבודה ויכול לכלול בה גם שירותים הכרחיים נוספים, דוגמת שירותי ביובית עבור פתיחת סתימות, שאיבת הצפות ועוד.

5/5 - (15 votes)
מה היה לנו עד עכשיו?
Call Now Button050-6833701 דילוג לתוכן