רז ביובית

פתיחת סתימה בביוב בבניין

אם קיימת סתימה בצנרת אשר משויכת לרחוב שכונת המגורים, כל שעליכם לעשות הוא להזמין את העירייה, כאשר זו בד"כ תשלח ביובית. הבעיה מתחילה כאשר ישנו צורך של פתיחת סתימה בביוב בבניין, מה שיצריך הזמנת קבלן ביוב פרטי או אינסטלטור. מה עושים? – קראו כאן. 

איך ניגשים לסתימת ביוב בבניין?

אם אתם מתמודדים עם מצב של סתימת ביוב בבניין, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לפתוח אותה במהרה ולעיתים גם די בקלות. בשלב הראשון, חשוב לנסות להבין מה הבעיה ומה המקור שלה, מה שלעיתים יתאפשר רק לאחר הזמנת איש המקצוע. לכן, חשוב לקבל הצעת מחיר מאיש מקצוע מהימן עם ניסיון רב. בהתאם לסוג הסתימה והמקור שלה, אנשי המקצוע יוכלו להציע את חלק מהטיפולים הבאים:

  1. ביובית: הביובית נדרשת כאשר יש צורך לבצע בדיקות ותיקוני עומק בצנרת הבניין. 
  2. שאיבות ביוב: שירות זה עשוי לכלול גם צילום קווי ביוב, מה שמגולם במחיר התיקון בד"כ. 
  3. שיקום צנרת: במקרים של נזקים מסוימים, ייתכן שתוצא תוכנית לשיקום חלקים מהצנרת. 
  4. הסרת בטון מהצנרת: נדרשת בד"כ לאחר בניית בניין חדש, ובעקבות התנהלות פושעת של פועלים, הכוללת טאטוא פסולת שיפוצים לחורי הניקוז.  
סתימת ביוב בבניין
סתימת ביוב בבניין

מהן הסיבות לסתימות בביוב הבניין?

בעוד שהסיבות לסתימת ביוב יכולות לנבוע מתוך מגבונים לחים או פסולת קלה אחרת שהצטברה בצנרת, במקרים אחרים מקור הבעיה הוא אחר לגמרי ומכיוון פחות צפוי. לדוגמה, במקרים בהם קיימת סתימת ביוב בעקבות חדירת שורשי עצים למערכת האינסטלציה. 

במקרים אלו של פתיחת סתימה בביוב בבניין בעקבות שורשים של עצים, בדרך כלל ההמלצה היא להזמין ביובית. ניקוי שורשים בביוב עשוי לעלות בין כ-1,000 – 2,500 ₪, תלוי בסוג השורשים ואופי החדירה שלהם למערכת הביוב. 

מה כוללת פתיחת סתימה בביוב הבניין?

בחלק מהמקרים פתיחת סתימה קשה ומורכבת שנמצאת בביוב הבניין תכלול פירוק של צנרת, אריחים וחיפויים של קירות, ריצוף בחלק מהדירות או בלובי הבניין ועוד. במקרים אחרים, ניתן להשתמש בחומרים כימיים חזקים וחומצתיים, מה שמחדירים בדרך כלל לתעלות הניקוז ומקווים שאלו יפתרו את הבעיה. 

עם זאת, אם כל הניסיונות לפתיחת הסתימה נכשלים, אפשר לפתוח את הצינורות באופן ידני על מנת לאתר ולהסיר את כל מה שגורם לסתימה. כמו כן, לעיתים ביובית יכולה לבצע ביעילות את מה שאינסטלטורים לא יוכלו לבצע גם במשך שעות. למשל, ניקוי קווי ביוב, צילום קווי ביוב, פתיחת סתימות ביוב בניין ועוד.

סתימת שורשים בביוב בניין
סתימת שורשים בביוב בניין

כיצד מאתרים אנשי מקצוע לפתיחת סתימות ביוב?

על מנת לפתוח  סתימה בביוב בבניין, צריך לאתר את אחד מאנשי המקצוע הבאים:

  1. אינסטלטור
  2. קבלן ביוב
  3. חברת ביובית 

כל אחד מהנ"ל יכולים לסייע לכם בכל מה שקשור לפתיחת סתימה בביוב בבניין, כאשר ההמלצה הכללית היא תמיד לערוך השוואת מחירים בין אנשי מקצוע טרם הזמנתם לביצוע התיקון. 

5/5 - (19 votes)
מה היה לנו עד עכשיו?
Call Now Button050-6833701 דילוג לתוכן