רז ביובית

איתור מקור סתימה בביוב

לא פעם, איתור מקור סתימה בביוב מצריך עבודת אלימינציה מסוימת. במילים אחרות, אינסטלטורים לפעמים צריכים להתחיל לשלול כל מיני בעיות שונות עד שהם מגיעים לפתרון הבעיה האמיתית. לכן, ככל שהשרברב מנוסה ומקצועי יותר, ככה הוא יבזבז לכם פחות זמן בניסיונות להבין מה הבעיה. 

בדקו מה הגורמים לסתימה בביוב

רגע לפני שמזמינים מאתר נזילות, שרברב, קבלן ביוב או אפילו ביובית, חשוב לנסות להבין מהו מקור הסתימה הקיימת בביוב, כלומר מה גרם לה ומה היקף הנזק. אם מדובר בסתימות מקומיות אשר נגרמו כתוצאה מפסולת רכה, כמו למשל מגבונים לחים שאינם מתכלים, הפתרון יהיה הזמנת שרברב. אם הבעיה עמוקה יותר, תרתי משמע, ייתכן שהפתרון יהיה להזמין ביובית. בתוך כך, הנה כמה מהסיבות האפשריות לסתימות בביוב:

  1. שורשי עצים: אלו צומחים לתוך צנרת הביוב וסותמים אותם, מה שיכול לקרות עם הזמן כשהשורשים מתפשטים בחיפוש אחר מקורות הזנה ומים.
  2. צנרת שבורה: הכוונה היא לצנרת שבורה או סדוקה, מה שעשוי לגרום לפסולת ואדמה לחדור לצנרת להצטבר בקו הביוב ולבסוף, לחסום את הקו לחלוטין.
  3. פסולת אנושית: הכוונה היא לרוב למגבונים לחים, מה שאנשים רבים נוטים לזרוק לאסלה, אך אלו בד"כ לא מתכלים ולכן גורמים לסתימות בצנרת. 
  4. הצטברות בלאי טבעית: הכוונה היא להצטברות שומן ולכלוך, שיכולים להאט או לסתום צינורות.
סתימה קשה בצנרת ביוב
סתימה קשה בצנרת ביוב

כיצד מאתרים מקור סתימה בביוב?

שימוש במצלמה תרמית לאיתור מקור הסתימה בביוב זו פעולה קלה באופן מפתיע, אבל לא זולה. שימוש במצלמה תרמית יכול לעלות גם כ-1,000 ש"ח ומעלה, כאשר תפקיד המצלמה הוא לבצע סריקת אינפרה אדום של הצנרת. 

בעוד כי כל אזור עם טמפרטורה גבוהה יותר יציין היכן יש סתימה או חסימה הגורמת לבעיות, כלי זה משמש קבלני ביוב רבים ושרברבים. בנוסף, אפשר להשתמש במצלמה התרמית גם כדי לזהות נזילות מים בצינורות. באופן הזה, קל (אבל עשוי להיות יקר) לזהות את מקור הסתימה. 

מתי צריך להזמין ביובית לפתיחת סתימת ביוב?

ביובית הינה משאית אשר מחוברת למערכת חזקה במיוחד, כאשר מטרת המערכת הזאת היא 2 פעולות שונות:

  1. ואקום: הביובית משתמשת בוואקום על מנת לשאוב בורות ספיגה, קווי ביוב וכן כדי לשחרר סתימות. 
  2. לחץ מים: הביובית עשויה גם להשתמש בלחץ מים גבוה במיוחד, כדי לדחוף ולשחרר פסולת אשר תקועה בצנרת. 
פתיחת סתימת ביוב
פתיחת סתימת ביוב

באופן כללי, יש תחילה לערוך השוואת מחירים לאיתור נזילות ולאחר מכן, רצוי גם בעבור ביובית במקרים בהם שחרור הסתימה אינו אפשרי ע"י אינסטלטור. לא פעם, מקור הסתימה שוכן לו אי שם במעמקי צנרת האינסטלציה, ככה שמקצועיים ככל שיהיו, שרברבים לא תמיד יהיו מסוגלים להגיע לעמקי הביוב ולמקור הסתימה. 

לסיכומו של דבר, כאשר נתקלים במצב בו הביוב נסתם, ראשית חשוב לקבל הצעת מחיר משרברב. אם אין ביכולתו לטפל בסוגייה, הוא יפנה אתכם לקבלן ביוב או חברת ביובית. כך או כך, השתדלו תמיד לערוך השוואת מחירים לפתיח סתימת ביוב. 

5/5 - (19 votes)
מה היה לנו עד עכשיו?
Call Now Button050-6833701 דילוג לתוכן