רז ביובית

תכנון מערכת ביוב ביתית

תכנון מערכת ביוב ביתית היא עבודה שחייבת להיעשות בצורה הטובה ביותר, ועל פי כללים וזאת על מנת שמערכת הביוב תעביר את כלל השפכים הזורמים אליה בצורה הטובה ביותר. מערכת הביוב הביתית, עליה להיות מערכת חזקה ומבודדת במיוחד ועליה להבנות על ידי אנשי מקצוע בלבד. אז מהם הדגשים לבניית מערכות ביוב?

הדגשים לתכנון מערכות ביוב ביתית

ראשית כל על מערכת ביוב להבנות על פי הגודל והצורך עם התאמה למבנה. המערכת עליה להבנות על פי הכללים הנדרשים של מכון התקנים ולפי כללי הבטיחות. חשוב שהמערכת תבנה עם הציוד האיכותי ביותר. תכנון מערכת ביוב זה עבודה לאינסטלטור ביוב מקצועי ומוסמך.

בנוסף יש לשים לב שהמערכת תבנה עם חיבורים למערכת הביוב המרכזית. יש לשים לב כי יותקנו בורות שומן באזור לפי דרישות המשרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות.

בריכות ביוב – חלק בלתי נפרד ממערכות ביוב

בריכות ביוב הן למעשה, בור אשר אוגר בתוכו פסולת נוזלית והם חלק בלתי נפרד ממערכת ביוב ביתית. בריכות הביוב בדרך כלל עובדים על גרביטציה של שיפועים. במקרים מסוימים בהם הבריכות עם שיפועים הפוכים והמקום הגיאוגרפי לא מאפשר זרימה משתמשים במשאבות להנעת הנוזל.

השיפועים שבדרך כלל מקפידים עליהם הם עד 1.5%. בריכות הביוב באות בגדלים שונים לפי דרישת השטח. החלק העליון של הביוב חייב להיות נגיש כשיש נגישות למכסה. החלק התחתון של הביוב חייב להיות בעומק כזה שהוא זורם לבריכה הבאה ממנו בשיפוע של 1.5%.

2 סוגים של בריכות ביוב

קיימים ברוב המקרים 2 סוגי בריכות. הראשון מפלסטיק והשני מבטון. כאשר מתקינים בריכה חייבים לשים על הצינורות ומסביב לבריכה חול בכדי שהבריכה לא תשקע. כשמבצעים את עבודת ההתקנה בצורה יסודית מונעים צרות בהמשך.

מומלץ מאוד מדי חצי שנה לפתוח את בריכת הביוב, לנקות אותה ואפילו לרסס נגד מזיקים. אחת התקלות הן שורשי העצים שאנשים שותלים ליד הבריכה ואז עלולה הבריכה והצינורות מסביבה להיסתם עקב חדירת השורשים למערכת. לא מומלץ לשתול עצים ליד בריכת הביוב ואם כבר ממש רוצים, אז לשתול צמחים עם שורשים עדינים ופחות עמוקים. חברתנו מבצעת כול סוגי עבודות הביוב תוך כדי הקפדה על התקנים.

מהם השלבים בתכנון ובניית מערכות ביוב?

חשוב לדעת שכאשר אתם בונים מערכת ביוב, כדאי לא לחסוך בכסף ויש לשכור שירותים של קבלני אינסטלציה מומחים.

חשוב שהביצוע של תכנון ובניית המערכות יהיה מצוין וזאת על מנת שלא יגרור אתו דליפות, סתימות, ריחות, לחץ מים נמוך וכדומה. שימו דגש על חומרים ואביזרים איכותיים, שיאפשרו בידוד טוב וצנרת עמידה לשנים ארוכות.

ממה מורכבת מערכת הביוב?

מערכת ביוב מורכבת ממספר אלמנטים עיקריים:

  1. מערכת ביוב חיצונית
  2. מערכות הדלוחין
  3. צינורות מי גשם
  4. צנרת פנים ביתית
  5. קו מים חיצוני
  6. איתור נזילות מים

תכנון נכון של מערכת הביוב

בתכנון בניית מערכות הביוב והאינסטלציה יש לשים לב לכמה דגשים חשובים:

  • יש לבדוק ולתכנן עם קבלן האינסטלציה את נקודות המים.
  • חשוב לבדוק איזה סוג צנרת תותקן במקום וזאת כי ישנם שני סוגי צנרות עיקריות מסוג PEX ו-SP
  • בדקו כי ישנן שוחות ביוב מתאימות משטח ביתכם עד לביוב המרכזי של הישוב בו אתם גרים.
  • בדקו כי אתם מקבלים אחריות על עבודת האינסטלציה ותכנון מערכת הביוב שתבוצע בביתכם.

בחרו בחברת ביוב טובה ומנוסה!

כאשר אתם מבצעים בחירת קבלן ביוב או חברת ביוב לבניית מערכות ביוב ביתית, יש לשים לב כי הקבלן נותן שירותים שונים ומתמחה במגוון  עבודות כגון:

  • הקמת מערכות ביוב וניקוז ביתית תוך שילוב משאבות מים במידה ויש צורך
  • שיפוץ בריכות ביוב שנפגעו או ניזוקו
  • שיפוץ והחלפות קווים של בריכות ביוב ניקוז ובורות שומן
  • התקנת משאבות במקומות בהם הזרימה מחייבת זאת
  • התקנת בורות ניקוז במרתפים וחניונים
  • תכנון מערכת ביוב ביתית
  • מתן שירות וטיפולים למשאבות ביוב, ניקוז שומן ומשאבות טבולות
  • טיפול בלוח הפיקוד של מערכת המשאבות
  • שירות מהיר ואמין

אל תתפשרו הזמינו את המומחים במערכות ביוב ביתיות ובכלל – רז ביובית

רז ביובית ואינסטלציה הינה החברה המובילה בישראל לשירותי ביוב, הקמת מערכות ביוב ביתיות ואינסטלציה ושירותי ביובית 24 שעות. פנו אלינו ונשמח לעזור ולסייע יחד עם הצוות המקצועי שלנו.

5/5 - (15 votes)
מה היה לנו עד עכשיו?
Call Now Button050-6833701 דילוג לתוכן